Dag 11, De terugreis

Vanmorgen om 6 uur liep de wekker af, brrr, veel te vroeg. Om kwart over 7 zijn we vertrokken richting Miami. De reis ging voorspoedig. Onderweg hebben we (illegaal) het laatste kleine beetje water geloosd.

Eenmaal bij Cruise America aangekomen werden we vlot en netjes geholpen en zijn vervolgens met een taxi naar het vliegveld gegaan.


Miami Airport
Toen we ons in het vliegtuig installeerden werd er omgeroepen dat er een technisch probleem was met het tanken, het zou ongeveer een half uurtje duren. Dit werd dus een uur, maar uiteindelijk hadden we een goede reis. Idse heeft bijna de hele weg half op mijn schoot geslapen, waardoor ik bijna de hele weg op 1 bil heb gezeten. Mede hierdoor en door het bed in de camper kreeg ik enorme last van mijn rug. Boven Zürich moesten we, in verband met de drukte, ongeveer 20 minuten rondcirkelen voor we konden landen.

Wachten in Zürich

De vlucht met Crossair naar Amsterdam werd als vertraagd aangegeven en we konden er eerst niet achter komen wanneer hij dan wel zou gaan. Uiteindelijk bleek Schiphol helemaal dicht te zijn door de mist en pas na ruim 2 uur konden we verder. Ook van Zürich naar Amsterdam heeft Idse geslapen en ook hier moesten we 20 minuten rondcirkelen in verband met de drukte door alle vertraagde vluchten.
De NS deed er nog een klein half uur vertraging bovenop en in Den Haag hebben we in plaats van de tram maar een taxi genomen.

Thuis hebben we de ouders gebeld en heb ik vast wat uitgepakt en is Jan naar Albert Heyn en de chinees gegaan.

Al met al zijn we 28 uur onderweg geweest.

Conclusie:

Het was weer een heerlijke vakantie. Amerika is nog steeds geweldig en met een camper op pad vinden we het einde.
Achteraf gezien hadden we beter een andere route kunnen rijden, maar ja, dat is achteraf.
Het was ontzettend duur, maar zeer de moeite waard. Voor herhaling vatbaar vrees ik.
Het is trouwens wel een vreemd gevoel om in kerstsferen te verkeren bij temperaturen van 25 - 30 graden.